Daca ar fi sa enumeram pasii care trebuie urmati pentru o sanatate de fier atunci cei mai importanti zeci pasi ar fi urmatorii:
1.Începeți prin a mânca o masă fără carne pe săptămână și creșteți treptat numărul de mese vegetariene până când carnea este eliminată în întregime din dieta dstra.
2.Învățați să înlocuiți proteinele din carne, care sunt esențiale pentru organism, cu proteine din surse vegetale cum ar fi fasolea, lintea, ouale, nucile si alimente pe baza de soia.
3.Consumați legume bogate în fier și vitamina C, care favorizează absorbția fierului în organism, pentru a evita un deficit nutrițional. Varza creață și brocoli sunt cea mai buna alegere.
4.Nu mâncați doar legume, ci încercați la fiecare masă să adăugați și câteva cereale integrale și alimente bogate în proteine precum ouă, brânza tofu sau lapte de soia ca sa oferi corpului toti nutrientii.
5.Căutați alimente noi pe care până în prezent nu le-ați încercat și adăugați-le în mancarurile pe care le gatitit pentru a avea o dieta diversificata.
6.Nu lăsați lenea să stea în calea sănătății, așa că obișnuiți-vă să gătiți mai des pentru că altfel o să vă plictisiți repede de salate.
7.Faceți provizii dintr-o varietate de legume pentru a avea mereu ceva de mâncare atunci când vă este foame. Altfel, riscați să cedați rapid în fața poftelor culinare.
8.Nu abandonați dieta dacă într-o zi nu ați putut rezista tentației de a mânca o friptură suculentă. O masă nu anulează toate beneficiile pentru sănătate ale unei săptămâni fără carne.
9.Discutați cu rudele despre decizia de a deveni vegetarian și explicați-le motivele acestor schimbari deoarece aveti nevoie de sprijinul lor.
10.Nu renunțați să mergeți la restaurant dacă nu mai mâncați carne. În prezent, foarte multe restaurante, în special cele asiatice, au elaborat meniuri delicioase pentru vegetarieni.